Julskyltning .

Det var julskyltning i Kristianstad igår , gick dit en sväng med pappa och Claudio . Men jag blev besviken , det var ju knappt något utöver det vanliga . Caféerna hade lite uteservering , där var ett par korvgrillare och några föreningsförsäljningar . Sen var det ju bara att de vanliga affärerna hade öppet . Inte spec kul , ytterligare en mysig dag som förstörts bara för att folk ska börja handla mer . Bläää säger jag bara ! Vad hände med alla mysiga små stånd där det såldes hantverk eller alla tombolas ? Så som det var när jag var liten . Varför måste det bli sån köphysteri , folk stressar för att hinna köpa , fixa och planera allt inför jul och affärerna bara håvar in pengar .Tacka vet jag egenhändigt gjorda , eller iaf köpta med en tanke bakom . Inte bara köpt för köpandets skull ..

Ge mig julmyset tillbaka !


i Kristianstad .

Bilden tagen av mig i söndags .

Kommentarer
Bubbe (http://bubbe.tk)

...och var är snön? :(

//Bubbe

2008-12-09 @ 09:06:19
URL: http://glimakra.tk



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0