Ullared och Kinna i helgen .

Mhm, i fredags bar det av till Ullared och Ge-Kås.
Jag fick köra till Perstorp där vi hämtade upp Kenneth och Sabina, men sen körde Kenneth resten av biten.
Vi kom fram ca halv 11 och det var sjuuukt mycket folk! Fick parkera långt iväg från entrén.
Först kollade vi i affärerna runt om och så åt vi , innan vi gick in. Kö var det också , dock gick det rätt fort att komma in .
Väl inne delade vi på oss, omöjligt att hänga på varandra där inne ju. Jag, Claudio och Sabina tog en vagn medans mamma och Kenneth sprang iväg åt ett annat håll. Å fy fan vilken kaos det var på vissa ställen, speciellt vid schampot och vid julsakerna. Det hände ju inte bara en gång att man fick en fullastad vagn i röven.
Blev spring fram å tillbaka när man kom på saker man missat och efter ett par hektika timmar fick det bli en fikapaus innan vi drog oss mot den näst sista anhalten, godiset, där det blev en del smarrigt :D
Kön i kassan var inte speciellt lång, men  inte så konstigt , där är ju fan 63 kassor !! Galet egentligen .. men rätt bra ifs.
Totalt gick min inhandling på 408:-, vi hade ingenting i vår vagn om man jämför med de som fyller sin vagn till stora berg. Men va fan , vi behövde inte mer så palla handla en massa då :P
Väl ute lastade vi in allt i bilen och sedan var det bara till att vända tillbaka in i affären, eftersom vi skulle möta Claudios föräldrar där inne. Så medans mamma å gänget var påväg hem tog vi en extra runda och hittade lite annat kul, bland annat så köpte jag en stor svart badanka. Denna gången gick det på 120:-.

Sen bar det av till Kinna, som för övrigt ligger utanför Borås typ.
Det blev biljard och öl innan jag äntligen fick sova efter en lång, hektisk dag.

Lördagen bestod av mer shopping, tänkt att jag skulle köpa skor men jag hittade absolut ingenting tyvärr.
Köpte dock en stor, cylinderformad glasvas på Fyndlagret. Claudio köpte ett rött neonrör :P Kinky eller hur ?!
På kvällen åkte vi till Claudios moster med familj. Det var dubbelkalas för Camillo och moster Leo.
Även denna kväll blev det öl och vi kom sent hem igen.

Söndagen gick mest åt till att pilla med datorn, vi la in XP istället för Vista och hade problem med att hitta de rätta drivrutinerna till grafik-, ljud-, och nätverkskortet. Men tillslut fick vi rätt på det iaf.
Vi tog tåget från Borås halv 6, byte i Alvesta där tåget var 30 min sent och tillslut kom vi till Hässleholm tjugo i 9.
Blev dock rätt sent denna kvällen också, men vad gör det. Inga lektioner idag ändå så det blev lång sovmorgon och sen slappt, låg i sängen och kollade på 4 avsnitt av Ducktales *älska*

Imorgon blir det tandläkaren. Lite smått akut eftersom min visdomstang håller på å gnaga hål på min kind.
Inte ett dugg mysigt faktiskt. Levt på tabletter och smärtstillande gel hela helgen.
Får väl se vad de kan göra åt min tand , om de kommer dra ut den eller vad som ska ske.


Take care allihopa !

Kommentarer



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0