Idag är jag fan glad !

Och det var bannemig ett tag sen !
Vaknade innan klockan ringde , riktigt utvilad .
Hade massa tid över på morgonen så jag slapp ju stressa en massa .
Såg ut som ett fågelbo i huvet eftersom jag lagt mig med blött hår ,
men det var inget som inte plattången kunde fixa till .

Soligt och fint väder när man kommer ut .
Ser en ytterst cool människa på tåget .
Nittiotalskläder , värsta pilotglasögonen och helikopterplatta !
Tror han hade nått örhänge med , ascool .
Blev helt glad av att se en sån människa !

Sen var ju konduktören jävligt trevlig med .
När han såg mitt terminsbevis sa han : Va ? Är detta verkligen du ? Vad har du gjort med håret ?
Och jag bara : Mja jag har klippt av det .
Han : Jaha , ja det var ju synd det . Men det växer ju ut igen .
Alltså , man blir glad av sånna trevliga konduktörer !

Sen satt det en gubbe snett emot mig , på andra sidan gången .
Han hörde ju mitt lilla snack med konduktören så han började prata en massa med mig .
Typ om hår och sen kom vi in på hur mkt det kostar att åka tåg å sånt .
Jättesocial . Vi snackade hela vägen till stan . Trevligt faktiskt .

Väl i stan var det ju kaos i den korsningen vid stationen .
Rödljusena blinkade ju gult och alla körde som galningar trots att det faktiskt är en huvudled där .
Och nån hade nyligen krockat när jag kom med , farbror Polis var där och antecknade .
Värsta händelsen liksom !

10 minuters svenska i skolan , icke lönt .
Men Kerstin var riktigt glad och trevlig idag , jag tror hon gillar oss duktiga florister ;)
Sen blev det en runda på stan med Frejis och Simme , the shopaholics !
Jag själv har den gigantiska summan av 2.40 på mitt kort så ingen shopping här .

Om lite drygt en å en halv timme ska jag kapa mammas bil .
Hämta brudarna och sen köra till Foffe för att ha lite firmamys :)

Guud vilket positivt inlägg detta blev .
Men jag är verkligen på bra humör idag :D

Kommentarer
Malin

Shiit :D Det är vår nu så alla är på atrålande humör och sånt smittar ju av sig såklart :D

Cool konduktör.. haha

2009-04-24 @ 16:17:26
Frejis

DU!! Kerstin älskar oss:P Och jag funderar skarpt på att kapa kimsans dusch i morron;)

2009-04-24 @ 16:24:02
Mystet

Känns bra att höra baby... Försök nu o slappna av bara o ha en kul o trevlig helg. Hoppas jag bidragit något till att du mådde så bra idag :) Är du glad så är jag också glad <3 Ska bli spännande i norrland hört att de ska va jättefint där när det är vår o det töar... Ta hand om dej <3

2009-04-24 @ 17:50:35
marika

inte konstigt den kärringen hatar oss. vi kan ju ingeting :S

2009-04-24 @ 23:21:26
URL: http://marikaelinjosefine.blogg.se/



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0