Nyår

1 januari 2009 . Kära dagbok .....

Gårdagen var till en början slapp , sov till 12 . Frejis kom vid 2 och vi gick till Maxi för att handla mat och blannevann. Vi bestämde att det skulle bli potatisgrattäng och fjärilskotletter till middag . Vi skulle haft partyhattar, men ja vi var ju ute i lite sista minuten så det fanns inte spec roliga kvar tyvärr . Men vi överlevde ändå . Medans grattängen var i ugnen så snyggade vi till oss . Å så snygga vi blev ! Freja satte lösögonfransar på mig . Okej det såg lite miffat ut egentligen men vad tusan , man får ju våga testa på nått nytt :D Maten blev för övrigt jättegod ! Åt resterna av grattängen både som nattamat och frukost ! Jonte dök upp helt oväntat när vi precis ätit färdigt , askalas ! Hängde hemma hos mig tills ca 19.20 , sen drog vi ut för att möta 4 st brudar . När vi väl hittat dem gick vi vidare hem till Freja . Let the party begin ! Lite fler folk dök upp efter ett tag , några för att stanna hela kvällen , andra för att dra efter en timme eller två . Men stämningen var på topp , ett Twister kom fram så det fick bli lite akrobatträning mitt i festandet . Gick inte så bra för min del , men så är jag inte heller känd för att vara vig ;) Kom ytterligare 4 pers , 3 av dem stack igen efter 30 min . Torrbollar . Sen var det mest fullt ös medvetslös tills det var dags att gå ut till tolvslaget . Vi hade planerat att vara vid Stora Torg vid tolv men det hann vi inte , så nyårskramandet och pussandet skedde i Tivoliparken ! Dock fortsatte vi ändå , var lite smällande ett bra tag efteråt . Å så hittade Simme sin beundrare , som var rätt nitad ;) Vi tappade bort Ida och Sara i folkmassan och Simme skulle på efterfest med grabben , så jag och Freja började vandra hemåt . Försökte få tag i Jonte .... det gick inte . Istället fick vi tag i Lillen , Felle och Matilda så vi hängde med dem tills brudarna skulle hem . Sen var det bara till att bege sig hemåt i den iskalla natten . Väl hemma blev det film , Wall-E . Dock kunde jag inte somna förrän klockan var halv 7 , notera att jag kom hem cirka 2 . Idag är jag trött , vaknade vid 11 , satte igång ytterligare en film . Denna gången blev det Corpse Bride . Sen har dagen flutit på , segt och långsamt . Drog hem till Freja en snabbis för att hämta och lämna lite saker som blev kvar där igår . Visade sig att det försvunnit en flaska ica läsk och min fina , blåa citruslikör . Mycket konstigt . Men men , jag har min vodka och min kamera kvar . Det är viktigast , hihihi ;)

Tack för en bäst kväll ! Lovely !

GRÅTT NYTT HÅR !


Kommentarer



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0