Snö !

My god , det måste snöat hela natten .
Fick ploga mig fram till stationen i Ronneby på vissa ställen .
Crazy ! Sen när vände Sverige på sig så Skåne/Blekinge hamnade i norr ?
Lite småkul i Hoby , vi har en genväg som går över en gräsmatta .
Där är långt ifrån plogat och man måste gå över ett par snövallar .
Men det tar betydligt kortare tid att komma fram än om man skulle ta det seriösa hållet .
Hur som helst , byggarna som arbetar vid slutet av gräsmattan skrattade gott åt mig idag .
Måste sett ganska roligt ut där jag kom pulsandes i snö upp över anklarna .
Och troligtvis skrattade det nog lika glatt åt de som gick före mig .
Så säger de " Vi kanske skulle skotta lite åt dem " .
Ja tack gärna ! Hoppas de har gjort det tills jag ska ta tåget hem igen .

Kommentarer



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0