Hans hår är borta !

Igår träffade jag Jonas . Det var en vecka sen sist .
Följde med han till frisören . Jag ville inte ses efteråt .
Jag ville säga hejdå till det långa fina underbara håret .
Men jag måste säga att det blev bra .
Dennis sa att Jonas ser mycket snällare ut nu .
Och det kan jag hålla med om , den nya frisyren är inte lika bad ass .
Liiite synd , men min åskit gills inte längre .
Och så fick jag äran att färga hans hår med . Från rött till ... ptja mindre rött .
Vi köpte mahogny men det blev ännu rödare än så .
Tog nog inte helt på det redan färgade håret .
Dessutom så krävdes inte ens en flaska färg , innan så tömde vi 2 vid en färgning :P
Där har ni en hum om hur kort det faktiskt blev .

Väl hemma hos honom blev det mycket pratande .
Skönt som fan , även fast sanningen gjorde ont .
Det var en singelbrud hos honom i helgen .
Men jag anar att hon inte är singel så länge till .
Dessutom så hade Jonas anklagat mig för att vara otrogen .
Men när sanningen väl kom fram så visade det sig att det faktiskt var tvärt om .
Inte sexuellt , men rent känslomässigt otrogen var han mot mig .
Det gjorde ont att höra , riktigt ont .
Men som alltid så stänger jag inne mina känslor , så inget skrik och storbölande här inte .
Vi pratade och pratade och pratade .
Och allt kändes så mycket bättre när han sen körde mig hem .
Detta ska nog gå bra . En fantastisk vännerrelation är något jag verkligen ser fram emot .

Och Singelbruden , jag vet att du snokat lite här inne .
Jag ber dig , ta hand om Jonas nu . Han är värd all kärlek han kan få .
Tack för att du låter honom träffa mig .
Jag har accepterat din existens , och no hard feelings om helgen som gått .
Vem vet , nångång kanske till och med du och jag kan ses utan att vi rycker av håret på varann .
Men , det får nog dröja ett tag . För din egen säkerhet ... (A)

Vilket känslosamt inlägg detta blev .
Alla ni andra som läser lär tycka jag är dum i hela huvet för att jag accepterar detta .
Tro mig , jag har också funderat på om jag inte borde vara fly förbannad .
Men det är jag inte , jag är bara glad över att Jonas inte försvinner helt .

Nu ska jag göra mig redo för arbetsdagens slit .

Kommentarer



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0