Vem tror du egentligen att du är ?

Just nu är jag sjukt förbannad och samtidigt fruktansvärt ledsen .
Jag känner både ilska och ångest , svartsjuka och svek .
Varför ska du styra mitt liv , när du valt bort mig från ditt eget ?
Jag gick igenom massa gamla sms innan .
Och ja , tårarna rann i floder . Mycket känslor i de där smsen .
När jag fick dem blev jag så glad och varm inombords .
Men nu tänker jag bara att allt var en lögn .
Den 30e maj skrev han ett sms till mig .
" Aa vet. Jo det gör vi såklart. Älskar dig bea! <3 "
Två dagar senare gör han slut .
Och vet ni vad , han hade bestämt sig långt innan dess .
Ja , så mycket sanning var det i det där ordet .
Ett ord som bara ska sägas om man verkligen menar det .
Efter det har jag fått en del sms om att jag fortfarande betyder för honom .
Att han aldrig kommer glömma mig , aldrig ska sluta prata med mig .
Att han saknar mig ...
Men smsen har bara blivit kallare och kallare .
Så hur mkt har egentligen varit sant ? Hur mycket har varit ren bullshit ?

Du säger att du bryr dig , men du visar det inte .
Det enda du gör är att bryter ner mig , krossar den lilla styrka jag hade kvar .
Du har sagt så mycket , gett mig en massa löften . Och dessa löften bryter du ett efter ett .
Du fick mig att lita blint på dig .
Men allt du krävde av mig , och allt du anklagade mig för att ha gjort ...
Fan du vet ingenting ! Du har inte en jävla aning , för du lyssnar inte på mig !
Allt skulle vara på dina villkor . Du ville inte ens försöka förstå hur jag kände .
Jag gav upp så jävla mycket för dig , men det räckte inte .
Du krävde bara mer och mer . Du sa att saker jag gjorde fick dig att må dåligt .
Men du tänkte aldrig på att jag mådde dåligt av att behöva ge upp dem .
Nej , för det enda som betydde nått var dig själv .
Du blev sur på mig för att jag inte förstod dig . Ja men när förstod du mig då ?
Jag kan inte hjälpa att du har kommunikationsproblem , jag kan inte läsa dina tankar .
Hade du bara lyssnat på mig så hade vi kanske kunnat reda ut alla oklarheter .
Jag kämpade så mycket jag kunde för att du skulle må bra med mig .
Men jag ska inte behöva må dåligt själv av det .
Det handlar om att mötas på mitten . Och för mig känns det som att du aldrig gjorde det .
Men varsågod . Prata med mig nu och släng åter en massa skit på mig .
Jag ska lyssna och jag lovar att jag ska göra mitt bästa för att förstå dig .
Men sen ska du vara beredd på att lyssna på mig .


Så mycket ilska , känslor och tankar nu .
Men hur arg jag än är på honom så kommer all ilska rinna av så fort vi ses .
Jävla skit att han fortfarande har den effekten på mig .

Kommentarer



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0