Lördagskaos .

Skojar inte att jag var så jävla trög i lördags !
Skulle ta tåget hem 12.02 tänkte jag .
Hade packat allt och gick hemifrån i god tid .
Kommer till stationen , går in på Pressbyrån för att ladda Jojo-kortet .
Köpet går inte igenom , trots att jag är säker på att jag har pengar .
Men fick helt enkelt gå ner till banken och kolla .
39.40 . Ja det kommer jag inte långt på .
Hade totalt förträngt fredagens bio och godisinköp .
Som tur var hade jag min dosa med mig så kunde flytta över pengar .
Kommer ut från banken vid 12 , inser att jag inte kommer hinna tillbaks till stationen .
Så jag går en liten runda i Ronneby centrum i väntan på nästa tåg .
Efter lite drygt en kvart ser jag tåget köra iväg .
Och jag svär lite halvhögt för mig själv . Då hade jag ju hunnit !
Kommer fram till att jag inte kommer hinna handla på Systemet i stan heller .
Och av någon idiotisk jävla anledning så får jag för mig att jag inte hinner handla det i Ronneby .
Går tillbaks till stationen , ser att alla tågen är ändrade så de går 17 över istället för 02 .
Har nu insett att Systemet i Ronneby inte stänger förrän om typ två timmar .
Men ändå så är jag bergis på att jag inte hinner gå dit .
För tydligen kan jag inte klockan längre .
12.23 är hon , och jag tänker att jag inte hinner gå dit på en halvtimme .
Tåget går ju 13.17 . Vilket egentligen innebär nästan en timme !
Fattar inte vad min hjärna sysslade med .
Kommer iaf på tåget och hem till Kristianstad tillslut .
Tåget blev ca 20 min försenat till på köpet .
Går mot lägenheten , kommer lite mer än halvvägs .
Inser att jag måste handla en sak på stan , och vänder tillbaks .
Detta trots att jag tänkte på det precis innan jag klev av tåget .
Köper det jag ska ha , och går till lägenheten igen .
När jag är nästan framme kommer jag på att det kanske inte är någon hemma .
Att de flyttat allt och är i huset , så jag hade fått gå tillbaks upp på stan igen .
Thank god hade jag äntligen lite tur , de var precis påväg därifrån .
Så jag får joina på en tur till Bromölla , och blir sen lämnad på Österäng för fest hos Nadja .
Sen gick det ganska smärtfritt resten av kvällen och jag hade jättekul .
Trots att jag var nykter och bara hög på Cola .
Blir hämtad av Mathias och får äta asgod cheesecake och dricka asgott vin .
Så , det slutade ju lyckligt ändå tillslut .

Kommentarer



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0