Bad day .

Fan vilken jobbig dag . Och den har knappt börjat ens .
Vaknar upp hos Mathias , knappt utvilad . Är kallt och jävligt .
Har världens huvudvärk , kanske feber ?
Upptäcker till min förskräckelse att det har snöat under natten .
Fan också .
Håller på att halka direkt när vi går utanför dörren .
Får hacka fram bilen ur ett isskal , har inga vantar .
Lämnad på stationen , tåget har inte kommit än .
Jag hinner således köpa biljett samt stå och frysa i närmare 10 minuter .
Äntligen på tåget , försöker få upp värmen .
Försöker virka för att fördriva tiden . Har ingen sax med mig .
Läser , men får ännu mer ont i huvudet .
Och för första gången under mina många år av tågåkande så kommer Securitas .
Två biffiga män går runt och kollar samtliga biljetter .
Fan vad jag är lycklig att jag hade tid till övers innan tåget kom .
Det hade annars kunnat stå mig dyrt .
Väl framme i Hoby , är även här kallt och jävligt .
Halkar mig fram i gräs och bland löv .
Ingen i klassrummet förutom städerskan .
Försöker fixa min kolteckning . Blir bara katastrof .
Dessutom har han inte fått någon penis än . Den kommer förstöra min bild .
Ska snart fortsätta fotolektionen . Mina foton kommer bli totaldissade .
Jag bara känner det på mig .

Kommentarer
3s

Svar: Jag vet att man inte ska tänka så mycket på BMI, men eftersom jag fortfarande har en ganska ohälsosam syn på min kropp så är det bra att veta att om jag ligger under 20 så borde jag gå upp lite - annars kommer jag se ut som min mamma aka pinnen. Med vikten så känner jag väl egentligen såhär: så länge jag väger mindre än 60 kilo så är jag "nöjd". (& alla mina jeans är alldeles för stora nu)

2010-10-22 @ 10:51:08
URL: http://abrighterday.blogg.se/
3s

Svar: Ämnet teobromin som finns i kakaon ÄR giftigt för hundar (och katter), så det är inget man kan ha delade meningar om. Det är därför det finns speciell hundchoklad bland djurgodiset (;



Om en hund får i sig cirka 20mg teobromin per kg kroppsvikt blir de förgiftade och kan dö, så mörk choklad är jättefarligt & vit choklad är typ lugnt.

2010-10-25 @ 18:54:36
URL: http://abrighterday.blogg.se/
3s

Sv: Tror inte kakaon har förändrats så mycket ;D Men en liten bit mjölkchoklad en-två gånger i veckan är ju inte livsfarligt... Eller kanske för en liten chihuahuavalp i så fall.

2010-10-25 @ 21:01:53
URL: http://abrighterday.blogg.se/



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0