Converse !

Fan vad kul det är att designa sina egna Converse .
Jag vill hemskt gärna beställa hem typ 20 par !

 


 Jävla dag .

Trött som ett as igår när jag kom hem .
Men kunde inte lägga mig tidigt , måste ju se Desperate Housewives (a)
Slutade iaf med att jag inte somnade förrän efter midnatt .
Varför är det så ? Kan man vara för trött för att kunna sova ?
Dessutom blev jag nojjig och skickade ett "lämna mig inte !"-sms till Thias .
Det har han ännu inte svarat på ...
Men ja , allmänt hängig på grafiken idag .
Har kommit fram till att det inte riktigt är min grej de där .
Fast det är ju kul att ha fått testa på det .
Imorgon är det foto , egentligen .
Det lär jag också lägga ner , och ägna tiden åt keramik istället .
Måste verkligen försöka hitta ett ställe där jag kan hänga sen efter skolan .
Alltså , fortsätta dreja och sånt där mysigt !
Och så återstår ju frågan , plugga vidare eller leta jobb ?

 Grafik .

Dagens lektion , grafik .
Inte sån på datorn utan helt i råvara .
Med kopparplåt och tryckfärg typ .
Hann med tre olika metoder , djuptryck , torrnål och tonetsning .
Eller , vi gjorde plåtarna . Det ska tryckas imorgon .
Rätt kul faktiskt , och relativt enkelt om man bortser från kemikalierna .
Sitter nu och försöker komma på något vettigt motiv tills imorgon .
Inte det lättaste !

Innan etsning
Dagens ena kreation , djuptryck .

 Klagomål .

Jaha , förlåt mig så jävla mycket för att jag bloggat dåligt då !
Lovar att jag ska försöka anstränga mig mer FREJA och MIKE !
;)

Dessutom har något mystiskt hänt .
Det har försvunnit inlägg från bloggen .
Letar efter ett visst inlägg från typ i höstas , men hittar verkligen inte det !
Helt spårlöst borta .
Dags att byta lösenord kanske ?

 Maybe .

Har haft en helt underbart bra helg . Bästa på länge .
Hann med hur mycket trevligt som helst .
Typ som att umgås några timmar med bästaste Robin , kolla på lägenhet och fika med mamsen .
Dessutom gjorde MAYBE Design sin första produkt . Woho !
Det blev en hatthylla som ska pryda Thias hall inom kort .
Nästa projekt blir ett skoställ i matchande stil .
Jag fick dessutom lite beröm för min svetsning , iaf de platta .
Att svetsa ihop två bitar i 90graders vinkel är inte min starkaste sida om man säger så .
Lyckades dessutom använda några av de stora och skrämmande maskinerna på egen hand .
Heja mig ! Och så snodde jag med mig lite skrot hem med .
De slänger så mycket fint och användbart , inte okej !
Iatället för att slängas så ska det bli ett bord , så småningom .
Som troligtvis ska stå på min framtida balkong . Sjukt najs !


Tack Thias för att du finns för mig och står ut med mig <3


 Inget napp ännu .

Var och kollade på två lägenheter nyligen , på Österäng och vid Willys Hemma .
Ingen av dem kändes som hemma tyvärr .
Så det fick bli ett "nej tack" på dem båda .
Fick erbjudande på två till , tackade nej till en av dem direkt .
Hoppas de inte har gräns på hur många man får tacka nej till ...
Vet inte riktigt hur jag ska göra med den andra av dem .
Men lutar väl åt att det blir ett nej på den också , fick höra att det nog inte var så trevligt kvarter .
Sökte ytterligare en lägenhet på Österäng .
Den kommer jag troligtvis tacka ja till om jag får den .
Jag menar , det är ju ändå där jag verkligen kan tänka mig att bo .
Har ju planerat inredning till balkongen hur länge som helst nu !
Hoppas verkligen den känns mer som hemma än den förra .
Men , hur bra intryck ger sönderslagna garderobsdörrar , bönematta och eluttag på sniskan ?

 Österäng ?

Sista ansökningsdag på lägenheten på Österäng idag .
Jag har fortfarande högst poäng av typ 25 sökande .
Håll tummen !

 Lidl .

Var och handlade mat igår efter skolan .
Tänkte variera mig lite istället för att alltid handla på Maxi .
Och dessutom ska det ju vara billigare på Lidl ^^
Men shit , jag kan verkligen inte med deras kassasystem !
Ett aaaaslångt band innan själva kassan , och sen inget utrymme för varorna efter .
Man måste alltså lasta i sakerna i påsen snabbt som faaan för att det inte ska svämma över .
Irriterande !
Är väl tänkt att man ska handla hela vagnen full , lasta upp på bandet och sen lasta ner igen .
Typ direkt , och så får man organisera i påsar senare .
Men kom igen , varför är det så ? Varför ska man göra det så krångligt för sig ?
Eller står det folk i Tyskland och packar åt en under tiden man betalar ?
Varför finns isåfall inte den tjänsten här ?
Nä , jävla stil .
Men jag får överleva , handla lite åt gången helt enkelt ^^
Dumt att inte handla där det är billigt när man lever som fattig student .

 Lägenhet !

Okej nu har jag ansökt på 5 lägenheter runt om i Krstd .
Hyran varierar mellan 2700-3200 .
Och jag sökte bannemig en lägenhet på Österäng .
Den är det dessutom mest troligt att jag får .
Sjukt mycket lägre poäng på ansökningarna dit . Fattar inte riktigt varför .

Hjärnan går på högvarv nu med alla sommar- och livsplaner .
Har haft svårt att sova pga det den senaste veckan .
Liiite drygt !
Jag hoppas bara problemen börjar lösa sig nu lite efterhand .

RSS 2.0