Sista terminen .

Skolan började i torsdags . Det innebär att jag är inne på min allra sista termin .
Helt galet . När detta är över har jag gått i skolan i 13 år .
Och nu återstår ju frågan : VAD FAN SKA JAG GÖRA SEN ?
Jobba givetvis , men var ? Vad vill jag göra , var kan jag få jobb ?
Frågorna är många . Tyvärr .
Jag avundas dem som har sin framtid säkrad , som har blivit erbjudna jobb redan .
Jag är glad för de jobb jag har fått nu  . De där extra dagarna i Lund .

Fler inlägg av denna typen kommer förekomma i framtiden , var så säkra !

Jag måste erkänna , jag är rädd .
Rädd för att bli arbetslös , tvingas leva på socialen .
Jag vill skaffa mig ett riktigt liv .
Flytta hemifrån .
Men sen , när man tänker efter .
Snart väntar ett liv med jobb mellan 9-17/18 5 dagar i veckan , kanske 6 .
Inga sovmornar, aldrig sluta tidigt .
Jag kommer jobba (antagligen) 40 h i veckan , i typ 45 år !
Herregud , vill jag ha det så ?

Hjälp , vad vill jag egentligen ?

Kommentarer
Jasse

Det är väl självklart att du gör...du är min söta kusin ju hur mycket vi än gnabbar ler



Kramiz Jasse

2009-01-11 @ 19:37:35
URL: http://jasse.webblogg.se/



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0