Jönssonligan , Jakten på Mjölner

Baah , jävla skitspel . Vill inte funka som det ska .
Jag hoppas det är pga av datorn .....
Den är ju menad att spelas på Windows 95 ,
och det var ett tag sen man hade det :P
Nu är jag fast i Berlin , kan inte pussla ihop tavlan .
Nä för såfort jag ska plocka fram bitarna så försvinner tavlan .
Kul ! Lagom damp på det .

Och Pyramiden ville inte funka heller .
Det kan jag inte ens installera .
Kräver att man ändrar inställning på grafikkortet till 256 färger .
Ja det vet jag inte hur man gör .
Får väl fråga nått snille sen om man kan göra det på ett smidigt sätt .

Men det är fasen rätt kul att spela gamla spel !
Lite nostalgitripp . Vi hade ett Mulle Meck också , ascoolt !
Mulle Meck bygger båtar var det minsann .
Kommer ihåg precis hur det ser ut i spelet .
Spelade Mulle Meck bygger bilar på fritids med minns jag .
Typ när man gick i 0-2an . JAG ÄR GAMMAL !
Man kunde bygga en bil som såg ut som en tandkrämstub .
Och så kunde man tuta på kossor !
Är det stört att man minns hur spelen ser ut ?
Jag menar , det är ju ändå typ 12 år sen .

Vad spelade ni för spel när ni var mindre , kära läsare ?

Kommentarer
Therese

Jag spelade The Sims! Och lite Jönssonligan tror jag... känner igen det som fan i alla fall! Sen var det nog något med en lila gubbe också, och kodning av meddelanden?

2010-04-06 @ 19:00:41
URL: http://abrighterday.blogg.se/
Kimsan

prova o ändra kompatibilitetsläget till windows 95 :P

2010-04-07 @ 12:40:34



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0