Gräsklippning !

Helt cp lördag ändå . Men riktigt najs !

Vaknar vid 8 , pigg som ett as . Ställer mig och diskar ...

Tar det chill några timmar , kollar klart på Young Einstein bland annat .

Sen kör vi till Malmö , Mathias och jag .

Målet är Panduro's outlet på nått industriområde nånstans .

Och ja , fattiga blev vi . Eller nej , Mathias blev .

Jag betalade inte en krona av de 1050 kr vi handlade för .

Det är naaaaajs !

Sen blev det en sväng inom Systemet också .

Smällde 800 där ... Rekord ! Åter igen betalade jag inte en spänn .

Sen blev det iaf lite handlat för egna pengar på Bokia .

Blev bjuden på mat och sen bar det av hem igen .

Precis utanför Mathias lägenhet mötte vi Simon , som just skulle köra til Sebbe .

Som vi för övrigt också skulle till för lite trevligt lördagsdrickande .

Så Simon fick snällt vänta 10 min på att vi skulle fräscha till oss lite snabbt .

Fan jag har nog aldrig blivit klar så fort som idag !

Fast så ansträngde jag mig väl inte spec mkt heller . Iväg kom vi iaf .

Väl hos Sebbe var det mest chill . Spelades lite gitarr och sånt , lite najs .

Sen fick grabbarna rycket och ville ha pizza .

Och eftersom alla hade druckit så fick de en briljant idé att köra gräsklippare .

Fast inte till pizzerian , utan till en nykter polare en bit längre ner på vägen .

Tänk er , två åkgräsklippare . En med 3 pers och en med 2 .

Det tog 17 minuter att köra , enkel resa . Var nog ca 2km till kompisens lya .

Pumpade däcken och körde sedan tillbaks till Sebbe igen , för att vänta på skjutsen .

Det var ganska kul faktiskt ! En timme senare kom polaren , och alla knökade ihop sig i bilen .

2 pers fram , 3 bak och 2 i bagageutrymmet .

Pizza i Vinslöv . Ganska ok . Mathias beställde plank-pizza som vi skulle dela på .

Alltså var det pizza med potatismos , oxfilé , kantareller , soltorkad tomat och bea-sås .

Liiite skumt , men fullt ätbart !

På vägen hem var det jag och Mathias som fick äran att åka bagageutrymme .

Trots smärre problem med att stänga luckan , samt kraftig sladdning med bilen , så överlevde vi .

En skallning och några blåmärken , äsch det får man tåla .

Sen blev det mer drickande . Hade köpt en ny sorts öl på Systemet .

Sleeping bulldog eller nått sånt . Den smakade ogräs . Inte alls jättegott .

Jag drack mina älskade fruktöl , och så Baja Päron med . För jävla mumsigt !

Blev ganska flum efter ett tag , många asgarv .

Tänkte att jag skulle skriva en del av de roliga saker som sades , men inte fan minns jag dem .

Men för övrigt så hade jag en riktigt trevlig kväll . Najs att få ett ansikte till namnen liksom .

Dessa människorna känner ju Jonas också , fast jag träffade aldrig dem i hans sällskap .

 

Nu ska jag sova .

Återstår att se vad morgondagen har att erbjuda .

Natti !


Kommentarer



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0