Morsdag

Firade mamma genom att titta på Men in Black 3 på bio , i Bromölla .
Lika bra som de andra två ! Lätt sevärd om man gillar den stilen .

Vägen hem kunde gått illa däremot .
Strax efter utfarten från Bromölla ut på E22 stod en massa blinkebilar , och fler kom strax efter .
Viltolycka , älg . Två bilar inblandade .
Fördröjde sömnen med sisådär 30min för de andra knegarna , jag hade nog varit uppe nu oavsett .
Jobbigast var när jourhavande jägare kom och skulle avliva älgen .
Det gjorde ont i mig att höra det skottet . Ganska otippad reaktion . Hade inte långt till tårarna .
Men det var väl för att jag visste vad som sköts . Skogens konung . Eller , det var nog drottning i detta fallet .
Stackars djur , ligga där och plågas . Hemskt .
Vi kom fram till att all personal inom räddningstjänsten borde ha tillstånd att avliva skadade djur .
Varför dra ut på tiden längre än nödvändigt ?
Hur som helst så är jag glad att vi inte körde från bion ett par minuter tidigare .
För då hade kanske älgen legat på taket på Alex' sevenforti ...

Mamma , jag hoppas att du trotts detta fick en trevlig morsdag ! <3

Just det , inga människor tycktes vara allvarligt skadade av olyckan . Bara så ni vet .

Kommentarer



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0