Planer !

Min mamma är awesome . Hon ska hjälpa mig sy en korsett ! :D
Är väl tänkt att den ska bli klar till bröllopet den 10e september , meeen ..
Vi får väl helt enkelt se om det hinns till dess .
Änsålänge är vi inne på testkorsett nr 2 , är den vettig så blir det att sätta igång med den riktiga .
Kommer bli så sjukt najs sen !
Himla praktiskt att kunna sy sånna själv . Så mycket billigare !
Om man bortser från tiden man lägger ner på den alltså ^^
Inga 200kr/timmen här inte !

 Lyckad tabbe !

Lite sådär fortsättning på förra inlägget minsann .
Nu känns det jävligt bra att det inte blev nått av med skolan .
Har fått en massa extra pass på jobbet nu i å med en sjukskrivning .
Och det är ju bara så himla kalasis !
Sååå gött sen när pengarna kommer in i september .
Får hoppas på att det håller i sig bara , alla de andra månaderna och så .
Lite elakt kanske men hoppas fler av de andra assistenterna blir sjuka (a)

 Tabbe .

Jaha , det där med skolan gick ju inte så jävla bra .
Började igår och hoppade av idag . Smidigt .
Men jag trivdes inte alls , ni vet det där med första intrycket och sånt .
I Bräkne-Hoby så blev jag ju typ kär direkt !
Dessutom så har jag tabbat mig och inte kollat hur kursplanen på Önnestad ser ut .
De har varken keramik eller textil på schemat .
Utan de har konst i lite olika former ; kroki , teckning , målning ... Sånt vanligt .
Och det är ju inte det jag egentligen vill lära mig mer om , även fast kroki är rätt nyttigt .
Jag vill ha mer keramik , och lite textil emellanåt är ju också kul !
Alltså var det bara till att hoppa av och inte slösa CSN i onödan .
Nu blir det ett jobbår , så får vi se vad som sker sen .
Fast , kanske kan ta någon kvällskurs eller studiecirkel eller vad som nu finns .


 365 dagar .

Jag insåg innan idag att jag och Thias träffades för ganska exakt ett år sedan .
Och det har varit ett himla bra år .
Tack för att du finns hos mig , min bästaste Thias <3

 Tillbaks till verkligheten .

Mmhm , jobbveckan är över .
Nu har jag bara varannan torsdag och kanske något enstaka extra pass ibland .
Kommer nog kännas lite skumt ikväll , att jag kan stanna hemma hela kvällen .
Ganska intressant att man kan vänja sig vid något på bara en vecka .

Idag och imorgon är jag nästan ledig .
Har tvätt nu om 5 min , sen ska jag hjälpa till lite extra på jobbet nån timme bara .
That's it . Resten av tiden kommer nog att gå åt till pyssel .
Åh känns som evigheter sen sist !

Och på onsdag börjar skolan .
Halleda ...

 Skånes huvudstad , igen .

Mh , jag och mamsen stack till Malmö igår som sagt .
Hur trevligt som helst !
Relativt mycket shopping , jag inhandlade iaf 2 av 3 grejer på listan .
Plus nått lite annat såklart (a)
Dessutom lyckades jag hitta till Panduro Outlet , enormt duktigt av mig !
Speciellt med tanke på att jag vägrat köra dit innan , pga de många filerna .
Men , när man inte har Thias med sig som förare ... ja då får man ju offra sig !
Var typ : " Hmm , nej inte där .. Kanske nästa .. Nej inte där heller ..
Okej här svänger vi in . Titta ! Panduro !
"
Råkade dock köra in på fel gata först , precis som jag och Thias brukar göra . Men det löste sig ju smidigt .
Vi såg sen när vi körde därifrån , motsatt riktning än den vi kom ifrån , att det var skyltat dit .
Varför skyltar de bara från ena hållet ?!
Nåväl , mamma kom fram till att det finns nog en smidigare väg att köra .
Får testa det nästa gång .

Tack mamma för en toppenbra mor&dotter-dag :) <3

 Finfina grajjor !

Har haft en riktigt fin helg och vecka (hittills) .
Festen i lördags var himla mysig , inte lika mycket röj som sist men jag gillade det !
Var inte lika jävligt att städa sen dagen efter heller .
På söndagen blev det Max med folk som sovit över , dvs Freja och Mike .
Sen degande för min del , spelande för pojkarnas . Och så jobb på kvällen .
Måndag innebar Malmö , och jag råkade spendera en massa pengar .
Dessutom så handlade jag inget av det jag åkt dit för att handla .
Precis som vanligt . Men det var hur som helst väldigt trevligt och underhållande .
Bäst var Mikes uttalande "Jag bryr mig inte så mycket om mänskligheten" till en Amnesty-brud .
Väl hemma igen lagade pojkarna mat till mig , det var snällt !
Fast , jag fick ju diska och städa köket sen ...

Igår jobbade jag både morgon och kväll .
Det var faktiskt lite segt får jag erkänna . 8-12 och sen 19-23 .
Men jag har ju överlevt ! Jobbar kväll resten av veckan förutom lördag , då har jag morgon .
Ska dessutom med mamsen till Malmö imorgon , närmare bestämt Entré .
Det vankas ju bröllop senare i höst så vi behöver varsin tjusig outfit !

Och appropå outfit så har jag snart lyckas fixa kläder till Frippes maskeradfest .
Tog ju ett jävla tag innan jag kom på vad jag skulle klä ut mig till .
Men det gick tillslut :)
Fyndade lite på H&M här i stan och lyckades sen få fram en vettig plan utifrån det .
Nu fattas jag ett gigantiskt svart läderbälte och en massa smink .
Eventuellt nån sjal med fast det är ju det minsta problemet .

 Helg ! ... Snart alltså .

Fredag , finfint !
Är hembjuden till Snuffe och Johan ikväll , ska äntligen få se deras lya :D
Innan dess blir det att skriva kontrakt , som jag nämde igår .
Och så har jag en beställning på träd som ska göras klart tills imorgon .
Imorgon ska jag dessutom jobba , lite sådär oväntat men det går fint .
Morgonpass och på kvällen blir det fetefest här hos mig !
Sovmorgon som fan på söndag , sen ska jag faktiskt jobba på kvällen igen .
Och jag ser fram emot att inte ha det så förbannat tajt med pengarna längre !

 Seger !

Jag lyckades skaffa mig ett jobb idag !
Eller ja , det var väl knappt min förtjänst mer än att jag är så sjukt trevlig .
Det ringde en kille vad lunch och sa att jag sökt jobb hos honom för ett tag sen .
Och ett tag sen it was , närmare bestämt i början av juni .
Hur som helst så stack jag dit , och det var den längsta jobbintervjun ever .
2 timmar , och kanske en halvtimme jobbsnack .
Sjukt trevlig människa !
Slutade iaf med att jag fick jobbet som personlig assistent , timanställd 2 kvällar i månaden .
Vilket är bättre än ingenting !
Blir att skriva kontrakt och få mer info på fredag :)
Finfint !

 Fail !

Var på stan med pappsen en runda innan .
Blev bjuden på buffé och sen blev det lite shopping .
Grillbestick på Cervera och så ett par nya Converse-wannabes för 99kr ^^ .
Och så skulle jag handla gardiner på Village som jag kollat på ett tag .
Tar en packe , 199kr . Ja det är ju rätt okej ändå tycker jag .
Kommer hem , ska hänga upp gardinerna så jag kan beundra dem .
Men nahe ...
Packen innehöll bara en längd . Man måste alltså köpa två buntar .
Men va fan , då blir det ju helt plötsligt dyrt !
Nej , imorgon lämnar jag tillbaks den .

RSS 2.0