Mera gnäll .

Lutar åt dubbelpass hela helgen . Gaaah !
Jag får sån ångest när saker inte går som det är planerat .
Eller när jag måste trycka in nya saker i planerna .
Do not like this .
Min kollega är sjukskriven minst över helgen , och vi har ingen timvikarie .
Suger rätt hårt faktiskt .
Men åter igen , det kommer se fint ut när lönen kommer nästa gång !

Appropå lön , jag betalade räkningarna nu på morgonkvisten .
70% av lönen är nu borta , tjohoo !
Vilken tur att jag kan utnyttja Försäkringskassan en aning .

Nu pyser jag till jobbet !
Ikväll blir det Ålagille hos papsen , sen ett par timmars jobb runt midnatt .
Toodels !

 "Riktigt jobb"

Jag är trött . Så trött .
Är inte van vid att jobba 8h på en dag .
Det låter ganska illa , men jag är rätt gnällig . 
Mina pass ligger ser för tillfället ut såhär , med början i söndags :
Kväll - Morgon - Kväll - Morgon - Kväll , men förhoppningsvis slipper jag en morgon till .
Massa gnäll på mig , I know .
Jag kommer vara så glad för dessa timmarna i slutet av nästa månad iaf !
Appropå det så är det lön på fredag , om någon missat det .


 †

Bara en liten detalj som inte var så fin med denna helgen .

Vila i frid mormor <3

 Fäähst .

Två födelsedagsfester avklarade denna helgen .
Det har varit trevligt , och chill .
Mike bjöd in oss till sin lya i Karlshamn , staden som stinker värre än fan .
Förstår inte hur folk står ut med det .
Rätt synd ändå att det luktar så illa , för annars är det en himla mysig stad .
Men , så ligger det ju i det lite underutvecklade Blekinge .
Där kan man fortfarande betala med kontanter på bussarna .
Och stadsbuss är ett okänt fenomen , iaf i Karlshamn .
Halvlyckad middag på någon thai restaurang , efterrättsshopping på Citygross .
En väldigt social man på busshållsplatsen , och en kort , men guld värd , bussresa .
Dricka , kortspel , umgänge och rökande sen resten av kvällen .
Gamla som vi börjar bli så däckade vi tidigt .
Får skylla på efterverkningar från förrförra helgen , eller nått .
Massa chill på söndagen . Lite strul med bussen och så men tillslut kom vi hem .
Har haft en fin helg med fint folk och det tackar jag för .

 Vilken kväll !

Helt underbar lördagskväll med några av mina favoritmänniskor .
Mat på Modesto (dit går vi inte igen) , sen hem och spela nördspel .
Efter det blev det krök på hög nivå och vi hade sjukt kul !
Biljard så småningom , det gjorde inte kvällen sämre .
Subway och sen taxi hem .
Mike är busschaufför , trots att han inte tog med sig någon egen dricka .
Idag mår alla som vi förtjänar .
Men shit vilken fin kväll det var !

 Yeah !

Fast tjänst med början på måndag , det är fint det !
Fortfarande halvtid , men det räcker länge .
Känns väldigt bra att detta kom i samband med att CSN vill få tillbaks sina pengar .
Och så slipper jag oroa mig för sommarjobb .
Jag är rätt nöjd faktiskt !

RSS 2.0