Senaste luffarslöjdshittepå .

Fjärilsthingie .
Nu återstår problemet med hur den ska visas ... eller placeras ... eller hur man nu ska säga .
Antingen hängande i fiskelina , eller sittandes på någon form av pidestal .
Planerade lite kasst med vingarna så den kan inte sitta på tex en hyllkant , dumt nog .

 

Till liljan finns också tillhörande gröna blad .
Jag vet bara inte riktigt hur jag ska montera allt ännu .

 


 Lost that hour .

Efter en asbra helg säger jag nu hej till en ny vecka .
För mig är det ifs fortfarande söndag eftersom jag inte lagt mig ännu .
Både jag och Thias var för pigga för att sova .
Och när klockan blivit 4 och alarmet är ställt på 6 så kan man lika gärna stanna uppe .
Sååå , nu äter jag frukost och om en timme sitter jag på bussen till jobbet .
Det ser ut att bli fint väder idag :)

 Happiness !

Deklarationen kom idag .
5 sek efter att den damp ner genom brevinkastet var den öppen .
Fint att få tillbaks en hel månadslön .
Solsemester , here I come ! :D

 The Rose

En ros som aldrig vissnar .

 

 

Denna idén dök upp en natt då jag inte kunde somna .
Första exemplaret hamnade på morfar och mormors grav , där passar den fint .


 Fynd ?

Jag och Thias handlade tallrikar på Erikshjälpen förra helgen .
Vi ska bygga oss några kakfat minsann . Väldigt vuxet med kakfat !
Hur som helst så fick vi med oss en tallrik hem som hade en spännande stämpel på undersidan .
En samlartallrik , med Shakespeare motiv .
Var tvungen att googla det och hittar att den sålts på någon Brittisk antik-sajt för £25 .
Vi betalade 40:- , vilket väl egentligen är i dyraste laget för en tallrik på second hand .
Dock säljs de på Ebay för runt $10 .

Men det är lite spännande ändå det här !
Kanske skulle vara lite mer uppmärksam när man går där och rotar bland gamla grejer .
Nästa gång kanske man hittar en riktig antikvitet .

RSS 2.0