Woho !

Värsta händelsen .
Jag sökte just en lägenhet på Egna hem i Kristianstad .
Typ bakom sjukhuset .
Kommer funka galant även när jag blivit arbetslös .
Nog för att jag inte kommer ha pengar till mat och så men va fan .
Vem behöver äta ? ^^

 Pengar in , pengar ut .

Jodå så att .
Det blir en knaper månad nu . Dålig planering av mig .
Hinner inte mer än få in pengarna förrän det mesta försvinner till räkningar .
Gaah , ibland är det jobbigt att vara vuxen !
Dessutom blev jag ju aldrig miljonär . Jäkla skit .
Nudlar och bacon ett par veckor framöver nu då !
Bra grejer .

 Virkvirk .


Ja hujedamig vilken garnnörd jag blivit .
Denna lilla sötnos är en present till mitt kusinbarn (?) som ska döpas .
Måste stolt säga att jag virkat klänningen helt utan mönster .
Jag är så awesome !

Har dessutom kommit fram till att jag måste sluta köpa garn .
Jag har fullt tillräckligt nu , faktiskt !
Så himla typiskt mig att köpa onödigt mycket stuff .
Speciellt när det gäller tillfälliga intressen .
Nu håller jag tex på att jaga mosaik för fullt .
Hittade lite på Panduro Outlet , billigt satan !
Jag får se till att försöka hålla mig till det ... (a)
Blev dessutom helt kär i såndär silverlera-mojs .
Som kostar multum och kräver speciell ugn .
Typ gaaah !

Jag behöver nog gå konst ett tag till :P







 Åsumtorp .

Mja nu har jag för andra dagen i rad brytit mig in hos mamsen och snott datorn .
Jag är så busig !
Två turer på staden , igår med Snuffe och idag med Robin .
Ytterst trevligt ! Synd att man inte hade lite mer pengar att spendera bara .
Fast det löser sig , jag är ju snart miljonär !
Drömvinsten är uppe i typ 80 mijoner tror jag , det komer sitta fint !
Sen flyttar jag bannemig till Österäng .
Om man bortser från mina miljoner så skulle jag aldrig ha råd att bo där .
Eller jo , pengarna skulle typ täcka hyra , el och bredband .
Sen skulle jag ha typ 2-300 kr kvar att leva på varje månad .
Om jag inte har ett jobb dvs . Fast hur stora är de oddsen ?

Nej . Nörda en stund sen kommer Thias och hämtar mig .
Jag glömde ta upp mat ur frysen innan jag åkte till stan så vettifan vad vi ska käka ikväll .
4krs nudlar kanske ?

 Istiden är åter här .

Fan vad jag avskyr denna kylan !
Det såg ju så lovande ut ett tag innan , när all snö försvann .
Men nu bara fryser man ihjäl så fort man går utanför dörren .
I do not like !
Inne på skolan är det också sjukt kallt .
Överväger skarpt att ta på mig jackan snart ..
Dessutom är jag sjukt trött , vill bara krypa ner i min sköna och varma säng !
Lovet kommer riktigt passande , jag behöver det .
Gud vad jag gnäller . Skolan är ju galet slapp jämfört med ritkigt jobb .
Men , hör det inte lite till att klaga på massa saker när man går i skolan ?
Det är liksom som en oskriven regel på något sätt .

Nej , jag får väl ta och återgå till mitt fågelbad nu .
Som charmigt nog ser ut att vara indränkt i sperma .
Mysigt !

 Alla <3-ns .

Åhja , årets mest onödiga dag . Typ .
Kanske inte riktigt , men nära .
Och jag orkar inte ta upp varför , alla vet om det ändå !

Hur som helst så fick jag laga min egen mat ikväll .
Och äta den utan levande ljus eller mysigt sällskap .
Inga röda rosor , ingen fin choklad eller champagne .
Men , det är okej .
Jag trivs himla bra ändå .

Sitter nu och virkar , har ett par projekt igång .
Eller , just nu skriver jag ju här men .. ja you get my point .
Får se när jag har lust att lägga mig .
Och om jag ens hinner komma till sängen i tid .

Och så saknar jag min Thias litegrann .

 Mysterie ?

En lite smått lustig sak hände igår när jag och Thias var ute med Kitty .
Det regnade , var väl nån enstaka plusgrad bara .
Jag tittar upp mot en gatlykta och ser ett hjärta komma svävandes .
Tänk er när folk gör rökringar , fast detta hade format ett hjärta .
Det bara fanns där , helt plötsligt .
Ingen rökare i närheten , iaf inte med tänd cigarett .
Sjukt mystiskt . Och rätt jäkla häftigt !






 Framtiden .

Hade en trevlig eftermiddag/kväll igår med och hos min kära mor .
Först en tripp till stan , jag spenderade tolvhundra spänn bara sådär .
Sen Maxi och vidare till morfars grav innan slutmålet Åsum .
Där lagades det pizza , en med köttfärs och en med salami .
Hur gott som helst !
Till efterrätt blev det glass med hemmagjord chokladsås och ett par omgångar Alfapet .
Jag vann en av två , vilket är ganska ovanligt faktiskt .
Normalt vinner jag alla rundor ...

Hur som helst , vi diskuterade mina framtidsplaner vid något tillfälle .
Och kom då fram till att jag måste säga upp min lägenhet innan denna månaden är slut .
För att alltså kunna flytta i juni . Helt galet . Jag har ju knappt flyttat in !
Blir till att leta lägenhet som fan nu då helt enkelt . Billigt men centralt . Helst .
Och jag måste verkligen ta mig i kragen och leta sommarjobb .
Annars kommer det nog bli en tuff höst och vinter i arbetslöshetens skugga .

4 månader kommer gå alldeles för fort .
Jag vill inte sluta på skolan !

 Utmattad .

Blev ingen skola idag . Jag behövde sova .
Och få lite andra saker gjorda här hemma . Och lite har jag lyckats fixa . Lite ...
Tänkte passa på att fota lite till terminens projekt .
Men inte fan blev det av , typiskt att vädret är piss när jag väl tänker anstränga mig !
Blev en tripp till Maxi med Mike istället .
Och snäll som man är så bar jag hans nyinköpta dammsugare hela vägen hem .
Det var typ gaaalet jobbigt ! Mest för att lådan var sjukt otymplig .
Men jag lyckades !
Dock orkade jag knappt lyfta armarna nu precis när jag skulle tvätta håret .
Så det fick bli i någon konstig hopkurad position .
Vilken tur att jag kan vila armarna mot skrivbordet nu , annars hade det inte blivit mycket bloggande .
Paus ett tag nu , sen ska jag försöka mig på lite pyssel .

 Förändring .

Jaha minsann , då har man gått och blivit med pojkvän helt plötsligt .
Det känns fruktansvärt konstigt , men ändå himla bra !
Jag hoppas att ingenting förändras till det sämre .
Som Thias sa , det vi har är unikt . Men nu kan vi sätta ett namn på det .
Typ .

RSS 2.0