Ett år .

Snart ett år sen det tog slut med vad jag trodde var mitt livs kärlek .
Och hey , jag har inte mycket att klaga på .
Har väl klarat mig alldeles utmärkt med tanke på omständigheterna .
Ingenting är dock glömt , jag tänker fortfarande på honom emellanåt .
Det är ju så , starka känslor tar tid att komma över .
Jag har tur att ha så fina nära och kära som stöd under alla jobbiga stunder .
Ett år gick fort , och det har varit ett bra år !
Har hänt massor med bra saker ; flytt , skola och Thias <3

Tänker inte hänga läpp över denna dagen utan istället blicka mot framtiden !




 Måndag .

Dags att sticka ner till BoService och klaga lite på besiktningen .
Sen sticka till tåget och åka den långa vägen till skolan .
Drygt !
Fast , bara 9 dagar som jag måste pendla så ska väl inte klaga för mycket .

Satt ute på balkongen med Thias igårkväll och tittade på blixtarna .
Hur mysigt som helst , med varsitt täcke runt oss .
Fattades bara ett glas vin eller två .

Och jag behöver mörkläggningsgardiner , pronto !

 Inflyttad !

Första natten som österängare avklarad .
Känns faktiskt helt okej .
Lägenheten ser inte ut som jag vill , men den ska ju renoveras så småningom .
Nya tapeter behövs verkligen .
Någon klåpare har tapetserat om här och det är stora luftbubblor överallt .

Flytten gick hur bra som helst .
Tur att jag har en sån bra familj som ställer upp <3
Fick massa hjälp av mamma igår att packa upp grejer och få i ordning möblerna .
Och så kom Nadja och hälsade på en liten sväng med .
Nu återstår att fixa mörkläggningsgardiner , har ju en långsida som bara är fönster .
Dessutom har jag nu fått riktig frys , inte bara ett fack i kylen .
Så nu jäklar ska här handlas bigpack !

Typ fritt fram att komma och hälsa på mig nu !
Nu kan ni inte skylla på avståndet längre .

 Total nerpackning .

Flytt imorgon . Halvvägs iaf .
Grejerna åker inte in i nya lägenheten förrän på lördag .
Det ska bli så najs !
Hoppas bara att ABK ser till att det snarast möjligt blir renoverat .
För det ser verkligen ut som fan .
Lite dystert att lämna lägenheten här i Ronneby dock .
Den är ju egentligen perfekt till mig , fast i fel stad .
Ronneby är ju inte mycket att hurra för , den saken är klar .
Men , det har varit en trevlig tid här måste jag ändå erkänna .
Troligtvis främst för min ack så trevlige granne , vad hade jag gjort utan honom ?!
Och så får vi ju inte glömma Garlichouse .
Samt den korta pendlingstiden till skolan ofc .

Men nä , Kristianstad here I come !

 Happyface !

Åh , jag är så glad !
Har sålt mitt första konstverk nu ikväll .
Sitter nu med ett fånigt , nöjt leende på läpparna .
Visserligen så är det sålt typ inom kända kretsar , men ändå !
Några hundringar rikare och två grafik-tryck fattigare .
Detta sporrar verkligen en att fortsätta .

 Senaste nytt ... typ .

En ynka vecka kvar tills jag flyttar . Wiiho !
Jag satt och skurade ugnen här om dagen , fy faaaaaan vad jobbigt det var !
Ska nog ge fan i att använda ugn hädanefter ...
Lite störigt dock , all skit som var där kan knappast vara min .
Hade nog varit fastbränt sen flera år tillbaks .
Men , det blev iaf bättre . Jag hade lite träningsvärk dagen efter .
Dessutom putsade jag fönsterna i köket .
Eller , det lilla . Det stora gick inte att öppna . Smart !
Sen kom Mathias med sina muskler och våldade upp det .
Så nu är alla fönster sååå rena och fina :) I köket alltså ...
Massa städning väntar nästa vecka , förutom packningen . *suck*

Och nu till något helt annat .
Inom loppet av kanske 12h så kom två ändrade relations-inlägg på face .
Eller vad fan det nu heter .
Två pers hade gått och blivit singlar . Och jag blev lika chockad för båda .
Eller nej , kanske inte jättemycket den ena men jo ändå .
Typ depp , vad händer ? Är inte våren såndär parningstid ?
Fast det är klart ... Har man parat sig så kanske man vill gå vidare sen .
Eller så berodde det på något helt annat .
Så kan det ju också vara ... faktiskt ...



 Adressändring

Jaha , då flyttar jag officiellt hemifrån nu då .
Ändrade aldrig min folkbokföringsadress inför flytten till Ronneby .
Men , nu jävlar ! Sådär lagom vuxet , typ ^^
Dock behöver ni ju inte förvänta er några flyttkort .
För sånt är ju bara ... onödigt ?

Åh vad jag längtar till den 21a maj !

 Vitsippor .

Det kryllar av dem här i krokarna . Mys !


 Två veckor .

Packningen är i full gång .
Blir bara mer och mer tomt i lägenheten .
Ser ju inte alls fram emot flyttstädningen !
Måste försöka fixa det mesta innan flyttdagen , naturligtvis .
Men faaan vad skönt det ska bli att komma tillbaks till Krischansta' !
Kommer bli en underbar sommar .

Bra helg för övrigt .
Var i skolan och drejade lite . Går bättre och bättre , typ .
Visade Thias utställningen och sen blev det loppis i Brunnsparken .
Galet mycket prylar ! Trodde inte det eventet var så stort .
Blev lite inhandlat , som ska ges bort senare .

Nej , nu ska jag gå och byta kakel .
So long !

 Ledig dag .

Eftersom vi slet så hårt mån-ons med utställningen begärde vi oss lediga idag .
Tror alla behövde det .
Jag firade genom att vara uppe länge och sen sova till strax innan 14 .
Sjuuukt länge sen sist jag gjorde så känns det som .
Har inte lyckats få sådär jättemycket gjort idag , men ändå en hel del .
Typ ringt 3 samtal angående flytten , och packat ner lite köksprylar .
Tänkte att jag skulle vara kreativ och fixa lite födelsedagskort , men icke .
Det ville sig inte alls så jag la ner .
Måste ta hem alla prylar från skolan , allt det fina är ju där !
Nej , nu blir det kvällsmat och sen mer chill .

 Utställning .

Mhm , har både igår och idag befunnit mig i Ronneby , på Kulturcentrum .
Där håller vi på att hänga vår typ avslutningsutställning med temat Förändring .
Och ja , det går väl sådär . Sakta och aningens kaosartat men det ska nog bli bra tillslut .
Det är fasen klurigare att hänga upp tavlor än vad man kan tro !
Speciellt tavlor som är målade på stora spån- eller masonitplattor .
Som min . Tror den är 120x50cm eller något i den stilen .
Men , bra blir det hur som helst !
Nu återstår det bara att se om man får något sålt . Håll tummen !

Ja , detta är alltså tavlan som jag jobbat på de senaste månaderna .
Den har sina fel och brister men sen är det ju också typ första gången jag målar såhär seriöst .
Jag är nöjd :)


 Valborg !

Åh vilken bra kväll det var .
Fasiken vad jag hade roligt !
Långbord , marshmallows , pyromaner och lekplats .
Blir ju knappast bättre förutsättningar !
Dock sämst att folk bröt upp så tidigt , det surar jag lite på .
Men fram tills dess , klockrent !
Samma ställe nästa år ? :D

RSS 2.0