Yäähs !

Haft ett litet personalmöte idag .
Ganska väldigt lite jobbsnack och mycket annat kul .
Och så middag på Ko-San , trevligt !
Har aldrig varit där innan , men det var himla mysigt ställe .
Och god mat dessutom .

Blev bestämt idag med att jag ska få ett nytt halvtidsschema från och med måndag .
Mitt förra gick ut i måndags , så detta var himla bra tajmat !
Inget kontrakt skrivet ännu men det ska vi väl fixa snarast möjligt .
Sååå , massa jobb fram till typ maj nu då . Gööööött !

Thias flyttar snart in här också .
Om nästan exakt en månad faktiskt .
Fasiken vad vi kommer ha massa pengar över att göra kuliga grejer med sen !
Wihoo !

 Löning !

Bara 5 dagar kvar . Jalla !
Det börjar ta slut på kontot nu .
Tror vi har lite drygt 500 kr kvar , tillsammans .
Och inte en enda lapp har gått till sparkontot .
Det är riktigt illa . Här ska det snålas in i det sista nu !
Vatten och snabbnudlar , det blir min lunch .

 Gammal ? Vuxen ?

Det känns som att livet är ganska basic ibland .
Snudd på tråkigt .
Nu när man inte längre går på gymnasiet och bor hemma så finns det så många måsten .
Och pengarna tar slut långt innan månaden gör det .

Jag , Thias , Erica och Freja var och bowlade i lördags .
Det var riktigt roligt , väldigt länge sen sist .
Sen var vi ute och åt på Ocean City , också det väldigt trevligt .
Efter det skulle vi till Biljard .
Freja följde inte med , hon skulle ta tåget hem .
Erica stannade för en kissepaus , ett glas vatten och en shot att fylla på blåsan med .
Sen stack hon också . Då var klockan typ halv 10 .
Jag och Thias roade oss med att dricka lite , spela Blackjack och såndär spelmaskin .
Sen vid 23isch beslutade vi oss för att dra hem .
kände jag mig gammal .
Vem fan drar hem från puben klockan 23 en lördagskväll !?

För någon månad sen satt jag och Thias hemma en lördagskväll och spelade kort .
Hela kvällen , tills vi gick och la oss . Vid 23 .
Vad hände med de sena nätterna ? Vara uppe till 4 och sova halva dagen ?
Jobb och vuxenplugg suger nog musten ur oss . Det är inte okej !
Till och med hemmafesterna , som förr var awesome , blir lite lama .
För att inte tala om att försöka få tag på folk till fester .
Impulsivitet , är det också något som försvinner med åren ?

Nej , såhär kan vi inte ha det !

 Pms much ?

En brud på Helgon fick ett agroutbrott på mig för att jag inte svarade på hennes mail .
Hon kände sig tydligen tråkig och värdelös .
Detta för att jag valt att inte svara på ett mail där det stod "Mm det var trevligt" .
Hon tyckte dock att man iaf kunde svarat "Ok" .
Personligen avskyr jag att få sånna mail , så varför ska jag skicka ett ?
Men , hon bad mig iaf att växa upp och mogna till .
Jag ska verkligen försöka ... Inte .

 Fyndhörna .

Var på Maxi idag och handlade det nödvändigaste .
Alltså typ mjölk , bröd och smör .
Precis vid självscanning-kassorna fanns det en pall med choklad .
Såndära Fairtrade Good-grejjs . 1 kr styck .
Mathias köpte 20 st .
Sååå vi har ju så vi klarar oss ett tag nu .
Iaf till i helgen . (a)

Och imorgon fyller lillebror 19 . Galet .

RSS 2.0