Extra cash !

Finfint , tack vare face kan jag nu börja tjäna lite extra småslantar tills vidare .
Är med i en grupp där man kan sälja sitt hantverk , och nu har jag 3 beställningar .
Inte för att det ger speciellt mycket klirr i kassan , men det är bättre än ingenting !
Har suttit ett bra tag nu och försökt fixa ett hett visitkort .
Och det gick ju sådär , men det får vara så här tills jag orkar fixa nytt .

Vilken tur att det regnar idag också !
Så jag slipper ha dåligt samvete för att jag sitter inne och nördar ^^

 


 Fin helg .

Om man bortser från regnet !

Hade en finfin kväll hos Mike i Karlshamn i fredags .
Han och Thias nördade något pangpang-spel , jag tittade mest på .
Gick bara en snabb runda på Östersjö , typ åt mat . Det regnade .
Lyckades springa in i både Louise och Jesse .
Eller det var väl snarare Louise som sprang in i oss , bakifrån ^^
Väl hemma hos Mike igen blev det mer Tv-spel , och jag somnade .

Idag , lördag , blev det kvällsmat på Rose Garden , smarrigt värre .
Deras räkcocktail är ju inte att leka med !
Däremot så regnade det .

Vi gick inom Hemmakväll också , Thias köpte film .
V för Vendetta , har aldrig sett den innan men ja .. Den var väl okej .
Tror jag måste se den en gång till minst för att fatta .
Och ja , vi köpte lite godis ... (a)

Och det är himla opraktiskt att man inte kan tanka Jojo-kortet på Rese .
Alltså när den där service-butiken har stängt .
Fick ju snällt traska bort till stationen för att ladda så vi kunde ta bussen hem .

 Idiot !

Såg dettatidningarnas framsidor igår och läste på hemsidan idag .
Stod stort på ena tidningen att "Polisen tog min pojkväns liv".
På en annan tidning stod det i mindre stil typ "Christoffer dog efter mc-jakt" .
Och så idag när man läser om hur det verkligen gick till , ja då blir man ju bara trött .
Allting är polisens fel .
För det är ju absolut inget fel med att köra mc utan körkort ,
att inte stanna när polisen kör upp med sirener bakom en eller även jagar med helikopter .
Nejdå , då är det bättre att köra i 200km/h och försöka skaka av sig polisen .
För vem vill betala de där böterna liksom !? Mycket bättre att köra ihjäl sig ...

Fan , jag må låta som värsta hemska människan här nu men ..
De får faktiskt skylla sig själva !

 Lagen om ...

Fan jävla regngudar !
Varför , VARFÖR måste det börja vräka ner så fort jag är utomhus ?
Speciellt när jag måste ta mig från punkt A till punkt B och inte kan stanna under tak .
Jag blir så irriterad !
Efter att ha hamnat i ett ösregn igår blev jag sjuk ett tag , i sisådär 6-7h eller nått .
Skallebang och troligtvis lite feber . Detta botades dock av Oboy och lite sömn .
Och nu , när jag skulle från bilen till ytterdörren bärandes på ett par vattenskidor , så kom det igen !
Fan , det är inte långt från parkeringen och in till mig , kanske 30 meter max .
Men det var verkligen som om någon hällt en spann vatten över mig .
Helt totalt dyngsur in på underkläderna när jag kom in under tak igen .
Så , nu sitter jag nästan och väntar på att den där huvudvärken ska komma tillbaks ...

Under regnet igår hade vi dessutom balkongfönsterna öppna ( inglasad ) , och gissa fuktigheten på golvet sen !
En liten stund till och jag hade haft pool .
Eller okej inte riktigt , men blött var det . Laptopen hade också fått sig ett bad , mindre lämpligt kanske .
Men , idag var jag lite smart och stängde innan vi åkte hemifrån .
Och tur var väl det , med tanke på att regnet slog mot fönsterna sen .
Hade kommit en bra bit närmare den där poolen alltså ...

 Flum .

Tänkte att jag skulle blogga , det var ju så länge sen sist .
Satt med fingrarna redo på tangenterna och ... ingenting .
Vad fan ska jag blogga om ?
Då kom jag på att jag bloggar helt enkelt om att inte kunna blogga .
Punkt .

 Armband .

Ja , detta är vad jag fördrev det mesta av den effektiva tiden idag med .
Fun fun !
Hade varit fint om man lyckades sälja dem sen också .
För typ en billig peng , på en marknad eller liknande .
Lätt att jag skulle kunna göra detta for a living !


 Uppskattas !

Alltså fasen vad jag uppskattar när man får svar från jobb man sökt .
Om än negativa så är det iaf bra att få ett svar .
Så man kan sluta vänta och så känner man väl sig lite mer värd som människa också .
Eller något i den hippiestilen ^^

Jag ger inte upp !
Inte ännu iaf .

 Sommarkoma ?

Fan vad vettiga folk är nu för tiden egentligen .
Sitter inte inne och ugglar vid datorn eller så ...
Min Bloglovin knagglar fram på kanske 3 inlägg i veckan , max .
I vintras/våras var där ju iaf 15 per vecka .
Duktigt folk !

Dessutom har jag snart införskaffat mig nya höst/vinterskor .
Har klagat länge / folk har klagat länge på att mina Converse är söndriga .
Alla 3 par är typ helt åt skogen .
Vid torrväder går de väl an , om man håller sig borta från grusvägar och liknande .
Nu hade jag den enorma turen att känna en kille i Växjö som just igår kände för att sälja sina Converse .
Eller om det var att han sålde för någon annan , men ändå !
De var iaf min storlek och helt i min smak .
Kan man ha mer tur ?
Svarta , skinn , knappt använda ,  400 kr . Nypris typ 900 kr .
Hur bra som allra helst !

Imorgon sticker jag till Helsingör med Frejis .
Längesen sist !
Fast vi får ju ta in spriten lagligt nu .
Hm , då är det ju inte lika kul längre ...

RSS 2.0