Balen .

Jaha , nu kommer det en såndär tankeblogg igen .

Idag är det angående balen .
Den bal som infaller på min 19e födelsedag ,
5 dagar innan studenten och efter 4 dagar på Sweden Rock .
Vill jag eller vill jag inte gå på den ?
Alltså , mycket pekar åt att jag inte vill , faktiskt . Tyvärr .
Okej , det är ones in a lifetime , jag vet det . Det kan säkert bli hur kul som helst .

Men ärligt , kan ni verkligen se mig i superfin klänning och aftonväska ,
gå runt med ett campagneglas i handen och mingla ?

Jag och mamma räknade på det innan idag . Hur mkt balen antagligen skulle kosta.
Säg att jag hittar en lite billigare klänning för 1500:-
Till det får man ju ha smycken och väska då troligtvis , säg 500:-
Skor också , kanske 300:- om man har tur .
Frisör , jag kan verkligen inte göra snygga frisyrer . 500:- minst !
Smink kan jag ifs fixa själv eller be nån vän .
Sen kostar det väl typ 700:- för allt på själva balen .
Okej , detta går alltså på 3500:- och som sagt , billig räkning tror jag ändå  .
Folk i min klass har ju köpt klänning för 3000:- så ...
För 3500:- skulle jag kunna göra mycket annat kul , faktiskt .
En bra bit närmare en resa till London tex .

Efter fyra dagar på Sweden Rock är man nog rätt sliten .
Fyra dagars fylle och ute i solsken . Gäller att planera brännan . 
Man kommer ha sjukt vacka ringar under ögonen med ! Wihoo .

Men , det är faktiskt lite coolt att balen är på min födelsedag .
Fast , å andra sidan , vem mer än jag kommer bry sig där ? :P

Känns ju som att jag har bestämt mig ....
Eller ?

Kommentarer
annie

Men bea, tror knappt att det jag säger ändrar dej men vad jag ville säga var att jag bryr mej att det är din 19års dag, måste ju firas lite extra i så fall..



hostDU MÅSTE PÅ BALEN!!!! :O 'host*

2009-02-21 @ 09:14:19
URL: http://annieericsson.blogg.se/
Lislis

DU MÅSTE PÅ BALEN BEA!!!!!!!!!!

jag tolererar inget annat så det så! klart vi kommer fira din födelsedag där knas, trodde du vil skulle bara "glömma bort" det eller?! nej vet du vad, DU SKA PÅ BALEN OCH VI SKA SJUNGA FÖR DIG SÅ VI INTE HAR NÅGON RÖST DAGEN EFTER!!! punkt slut! <3

2009-02-22 @ 12:53:53



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0