Bräkne-Hoby .

Det blev minsann en riktig sovmorgon idag . Inte förrän 13 vaknade jag .
Fast å andra sidan så somnade jag inte förrän efter 4 heller så .
Och att dessutom vakna av världens hemskaste alarmsignal kl. 8 gjorde inte saken bättre .
Jävla tur att jag lyckades somna om , trots att mitt rum var som en bastu .
Så ja , tog det rätt chill när jag vaknat .
Inte förrän ett par timmar senare stack jag och mor min på en roadtrip till Blekinge .
Första anhalt blev Sölvesborg , skulle hitta lite kläder .
Men icke ett plagg hittade vi . Skandal .
Och eftersom jag bara ätit lite sallad till frukost så köpte jag mig en cheesburgare .
Mamma gottade sig med en kulglass .
Sen körde vi vidare mot Karlshamn och Bräkne-Hoby .
Vi skulle kolla in min blivande skola .
Och jag måste säga att det var nog ett av de mysigaste ställen jag varit på .
Skolan är jättefin och den ligger helt idylliskt mitt i härligaste natur .
Och byn är också sjukt mysig , riktigt vackra hus .
Dessutom var kyrkan nån av de finaste jag sett .
Inte för att jag på något sätt är religös , utan bara som en byggnad i största allmänhet .
Skulle med all säkerhet kunna bo i Bräkne-Hoby .
Största nackdelen är väl att det kan klassas som en håla . Men det är iaf en väldigt mysig håla .
Plus att jag gillar Blekinge . Är inte sådär överdrivet jättelångt till varken Ronneby eller Karlshamn .
Mja , detta tål att funderas på !

Väl hemma blev det en snabb tur inom Jonas för att hämta min flagga .
Victoria Frances' konst är något av det vackraste nånsin .
Lätt att jag ska införskaffa fler sånna i framtiden .
Anyway , Jonas smsar en stund senare :
" Fan vad smal du blivit :O "
Jo tack , jag vet . Och det är tack vare honom :)
Känns som att hela det där uppbrottet faktiskt var en WinWin-situation !

Jaha , nu är det helt plötsligt kväll . Vad ska jag roa mig med ?
Datorn , ofc ! Kanske nått avsnitt av Heroes . Ska snart påbörja andra säsongen .
Sen får vi väl se ifall det dyker upp nått sällskap även denna kväll .
Man vet aldrig ...


Kommentarer



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0