J-stock !

Fan vilken udda kväll detta blev .

Mamma fick komma och hämta mig i Sölvesborg .
Hade åkt båt dit med pappa och gänget . Ätit glass och gått på systemet .
Blev helt plötsligt lite bråttom hem eftersom det vankades fest i Hässlehåla .
Lite sådär lagom sent påkommet .
Så , var bara att åka hem snabbt och snygga till sig .
Körde till Hässle vid halv 9tiden eller nått .
Snyltade lite på Kims mat och chillade framför TV'n innan det tillslut dök upp lite folk .
Emma , Dennis och Nille kom och underhöll ett tag .
Och så skulle vi på Hippiefest nånstans utanför Vankiva .
Var bara det att vi kom inte iväg från Kim förrän efter 23 .
Sen tog det en jävla tid att ens hitta till festen , som skulle ligga ute i skogen .
Fick följa Sandra (som vi råkade hitta längs vägen) och hennes farmor .
Men , de hade inte så bra koll de heller .
Hamnade ute i skogen somewhere , men inte ens då kom vi rätt .
Efter ett par vändor körde vi tillbaks mot den stora vägen .
I korsningen , typ mitt på stopplinjen , sitter Sandras kille och ser glad ut .
Helt plötsligt ska alla kissa och röka samtidigt , så var bara att parkera bilen lite snyggt mitt på vägen .
Jag hade sjukt dåligt med bensin i tanken , så var orolig att vi inte skulle kunna komma hem .
Men jag blev övertalad att iaf köra upp bilen till festen .
Det visade sig att vi hade kört för långt och missat den hemmagjorda skylten som pilade mot festen .
En bit plywood i nån gul färg , några lila blommor och ordet J-stock skrivet med vit färg .
Inte det lättaste att se i mörkret . Men vi kom tillslut rätt iaf .
Festen var på en stor äng . Där satt kanske 10-15 pers när vi kom .
Ett stort partytält med bord och stolar , en del folk satt på filtar runt en fotogenlampa .
Det var rätt mörkt , nästan helt omöjligt att se folks fejjor .
Bortsett från de som satt nära lampan , och de få som flitigt använde sina mobiler .
Om det var kul ? Nej det vill jag inte påstå .
Hade vi kommit dit 3-4 timmar tidigare så hade vi nog kunnat haft jävligt kul .
Men då , när klockan nästan var 1 , så började folk så smått avsluta för kvällen .
Det var ju inte speciellt varmt heller , och vi var verkligen inte klädda för en kväll i naturen .
Thank God att jag hade tagit med mina Converse , annars hade jag fått klampa runt på ängen i högklackat .
Satt och chillade på de daggvåta stolarna en stund .
Sen började allt folk packa ihop , så vi körde tillbaks mot Hässleholm igen .
Var skitnervös för att tanken inte skulle räcka hela vägen .
Men , det gjorde den . Duktig Mazda ! Tankade dock på första bästa mack .
Efter många om och men , och en hel del jag vet inte , vart ska ni ? så dumpade jag Kim hos sig ,
Emma , Sandra och Jocke på Qbar , och Dennis och Nille vid Korv-Eriks .
Sen körde jag hem . Åh fy faan vad skönt det var att äntligen sitta i en tyst bil .
De där hässleholmarna babblar på rätt jävla bra , om alla möjliga och omöjliga ting .

Så , nu är jag återigen hemma .
Det blev en oplanerad nykter kväll för min del .
Hade sett fram emot röjarfest , men icke . Får försöka hitta bättre till nästa helg .

Bara två dagar kvar av semestern . Usch !

Kommentarer
frejis

Haha då behöver jag kanske inte ångra att jag inte följde med så mkt..

2010-07-03 @ 19:13:58
URL: http://frejis.blogg.se/



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0