Jobb .

Mhmmm nu har jag klarat av min tredje jobbdag .
Och jag är helt jävla slut ! Både i kroppen och i skallen .
Fan vad krävande detta är .
Från att ha gått arbetslös och kunnat sova hur mkt jag ville i 7 månader,
till att gå upp halv 7 varje morgon och verkligen anstränga mig 8 timmar om dagen !
Fy fan . Men det är bara att vänja sig .
Mina fötter värker . Min rygg värker . Mina axlar värker . Mina ben värker .
Jag är gnällig jag vet .
Jobbet är egentligen rätt tråkigt , enformigt .
Vissa av de som jobbar där är snälla , andra är riktiga surkärringar .
Och 90% är utlänningar . Vill inte svenskar jobba inom produktion ?
Har änsålänge sluppit stå i slakten , hoppas det fortsätter så .
Såg maskinen som nackar kycklingarna .. Fy fan .
Den liksom drar ut huvudet , med halsbenet eller vad som nu finns där .
Så hänger det skinn kvar . Ingen jättevacker syn .
Men annars är det faktiskt inte speciellt äckligt .
Bara att se de som objekt likom , inte som f.d djur .
Äckligast är nog när det lämnats kvar inälvor eller annan skit i kycklingen .
Luktar skit och inte alls mysigt att se .
Som tur var händer det väldigt sällan , endast 2 riktigt räliga kycklingar änsålänge .
Orkar inte förklara mina arbetsuppgifter här , ni hade ändå inte fattat .
Fråga mig nångång IRL och jag kan försöka förklara .
Kan dock säga att idag fick jag äntligen göra nått som inte krävde handskar .
Packa ner påsar med filéer i lådor , åh vad underbart !
Mer sånt tack !

Nu ska jag lägga mig i sängen och vila min stackars kropp .
Jobb 7.50 - 16.35 resten av veckan .
Nästa vecka blir det kanske nått annat , vem vet ?

Kommentarer



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0