Förändring .

Jag blir lite förvirrad nästan varje gång jag åker buss in till stan .
Eftersom någon på Trafikverket har fått den briljanta idén att lägga om busslinjerna .
Förstår inte riktigt tanken fullt ut , men det ger sig väl .
Ta måndags morse till exempel .
Sitter och åker i godan ro , tänker inte på något särskilt bara tittar ut genom rutan .
Och så helt plötsligt så har Jaffa bytts ut mot ett konditori .
Förvirringen var total i typ en sekund innan jag kom på vad problemet var .
Dessutom ligger där nu ett fängelse där resecentrum brukade vara .
Detta blir ju rörigt alltså .

Nej , jag är inte jätteförtjust i detta påhitt .
Nog för att det är bra att de gula bussarna stannar på stationen , men de gröna kan väl ändå gå till rese också ?
Mindre kul för de folk som brukar åka till den hörnan av centrum , för jobb eller sånt .
Tar man tvåan är det ju Centralskolan eller Söderportskolan som är närmast .
Men det innebär ändå en promenix .
Som ju är nyttigt , absolut , men tycker ändå lite synd om pensionärerna .
De får ju ett fasligt sjå att ta sig till Domus och fika .

Oh well , jag vänjer mig väl .
Men man måste ju få klaga lite på sånna här förändringar , eller hur ?

Kommentarer



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0