Framtidens kåkfarare ?

Jag åker tåg varje morgon , ifall någon missat det .
Och 4 morgonar i veckan åker jag med ett gäng killar , något speciella om man får säga så .
Nu i morse satt de och drack öl till frukost , på tåget .
Och diskuterade hur mycket alkohol de hade hemma , när de var fulla sist ,
vilket fordon de kört i onyktert tillstånd , vilken sprit de skulle ta med till skolan imorgon , osv .
Tidigare har de snackat om diversa kriminella upptåg och slagsmål .
En av killarna , tjockisen , hade tydligen för inte så längesen varit i domstol pga misshandel .
Och så har jag fått höra annat skvaller om slampiga brudar och sånt där .
( Nejdå , jag tjuvlyssnar aldrig på andras samtal på tåget ... )  
Jag har ännu inte riktigt fattat vilken ålder de är i , men jag skulle tippa på 18-19 .
De går i någon särklass någonstans i Bräkne Hoby , de får minsann taxi från stationen varje dag !
Riktiga jävla töffar de där . Man kan ju undra vad det blir av dem om några år .

Kommentarer



Ditt namn eller a.k.a tack :
Spara för framtida bruk ?

E-postadress :

Bloggadress :

Vad var det du ville säga ?

Trackback
RSS 2.0